הסוף לסאגה? דגל ואגודה לקראת חתימה על ריצה משותפת

אבי רבינא No Comments on הסוף לסאגה? דגל ואגודה לקראת חתימה על ריצה משותפת

בבעלזא טוענים שקיבלו הבטחה מ'דגל' כי החיידר הכי הגדול של החסידות הממוקם באשדוד, יכנס לחינוך העצמאי, במידה ולא יצליחו להגדיל את תקציב החינוך

ישיבת סיעה של יהדות התורה צילום: פלאש 90
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התקדמות נוספת במשא ומתן בין דגל התורה לאגודת ישראל. ל"קול חי" נודע כי הצדדים קרובים לחתימה. בבעלזא טוענים שקיבלו הבטחה מ'דגל' כי החיידר הכי הגדול של החסידות הממוקם באשדוד, יכנס לחינוך העצמאי, במידה ולא יצליחו להגדיל את תקציב החינוך. זאת בנוסף לשילוב תלמודי התורה של בעלזא ברשת החינוך של ש"ס.

על פי טיוטת ההסכם שהגיעה לידי "קול חי", מתחייבים כלל חברי הכנסת של יהדות התורה כי לא יכנסו לקואליציה ללא הסדרת תקצוב תלמודי התורה, מוסדות הפטור ומוסדות המוכש"ר ולעגן בתקציב המדינה שהאחוזים ייגזרו ממלוא תקציב החינוך הממלכתי.

עוד הוסכם, כי אם ההסדר לא יאושר בתקציב המדינה הקרוב מתחייבת יהדות התורה בכל הדרכים העומדות לרשותה למצוא פתרון תקציבי לשנה"ל תשפ"ד לתלמודי התורה של בעלזא השווה לתקציב כאמור, שאם לא כן יכניסו את תלמוד התורה של בעלזא לרשת החינוך העצמאי לשנת תשפ"ד באחת הערים שתבחר בעלזא. עוד מוסכם, כי אף אחד לא יפעל בכל דרך שהיא מול משרד החינוך לקידום התכנית שיצאה לאור ועומדת על הפרק.

עם זאת, בדגל התורה ובאגודת ישראל מכחישים וטוענים כי ההבנות הכתובות במסמך אינן ההבנות אליהן הגיעו הצדדים.



0 תגובות